Страданието в малкия град, наречен „Манчестър край морето“
Красотата на независимите ленти в днешно време, се състои в изследването на главните персонажи. Те показват герои, измъчени, или предстоящи такива, които стигат до лимита на възможностите си в даден етап. Кенет Лонерган е един от най признатите, в това отношение, сценаристи в киното с ленти като „Бандите на Ню Йорк“ и “ Маргарет.“ Най новото му произведение „Манчестър край морето“ надгражда всичко направено от него до момента и го издига до едно от най-високите места в йерархията на Холивуд.
Историята на филма се съсредоточава върху Лий Чандлър, брилянтно представен от Кейси Афлек, обикновен човек работещ в поддръжката на жилищни сгради в Бостън. Животът му се преобръща след като се налага да се върне в родния си град Манчестър, заради смъртта на брат си (в ролята Кайл Чандлър). Нагърбен и със задълженията на настойник на племенника си (Лукас Хеджес), там той среща много стари лица като бившата си съпруга Ранди (Мишел Уилиямс), които ще отворят дълбоки, болезнени спомени от неговото минало.
„Манчестър край морето“ е филм, който няма да ви бъде лесен за гледане. В него болката и страданието играят основна роля през цялото време. Действието е бавно и монотонно, за сметка на персонажите, които се разкриват във всеки етап от лентата. Героят на Кейси Афлек е човек, който няма да харесате от самото начало. Той е антисоциален, груб алкохолик, търсещ ненужни конфликти. Когато се връща в родния си град, зрителят проследява неговото минало, показващо го като нещо съвсем различно от видяното до момента. В средата на филма вече осъзнавате защо е такъв и започвате да го разбирате и да му симпатизирате. Затова и едно от многото послания на филма е да не съдите книгата по корицата. Лий трябва да се справя с погребението на брат си и с неговия 15-годишен син Патрик, който има собствено виждане за света, изглеждайки надраснал вече възрастта си. Той помага на Лий до една степен да допусне някого в живота си, малка промяна, която обаче почти не се забелязва. Двамата сформират странна връзка, която от една страна е рационална, а от друга страна, на моменти нелепа.
Режисурата и сценарият на Кенет Лонерган целят да покажат битовизма в малкия град и това обяснява бавното развитие на филма. Той е написал брилянтна история, за да покаже един изстрадал от живота мъж, който продължава да бъде повалян многократно и на мястото, където е израстнал. Той успява да улови сивотата на малките градове в Америка и тяхното безинтересно ежедневие. Актьорските изпълнения са буквално „извънземни“. Кейси Афлек напълно излиза от сянката на брат си Бен и се изкачва до върха в кариерата си. Въпреки малкото екранно време на Мишел Уилиямс, то е достатъчно, за да бъде номинирана за Оскар. Филмът е невероятният пробив на Лукас Хеджес, така както „Несломим“ беше за Джак О’Конъл преди няколко години.
„Манчестър край морето“ е филм, който просто трябва да бъде изгледан, ако искате наистина да видите един на пръв поглед опростен, но всъщност доста сложен сюжет. Той е от онези, които ви преследват дълго, след като го гледате. Лента, с послание към обикновения човек и живота в малкия град. Причинете си го, когато се чувствате наистина подготвени за такъв филм, макар да разберете впоследствие, че изобщо не сте били. Трейлърът можете да видите ТУК.