На 8 август тази година, талантливият актьор Дъстин Хофман празнува своя юбилей. Американецът, притежаващ два Оскара, стана на цели 80 години. По този повод, решихме да ви представим две от най-запомнящите се роли на Хофман.
„Абсолвентът” (The Graduate, 1967) е представител на Новата вълна в американското кино, така наречения Ню Холивуд. “Крамър срещу Крамър” е семейна драма, излязла през 1979 година. Това, което обединява двата филма е не само Дъстин Хофман в главните роли. Макар и на различни режисьори и влизащи в различни жанрове, “Крамър срещу Крамър” можем да приемем за смислово продължение на “Абсолвентът”.
„Абсолвентът” е твърде различен от класическото кино, което Холивуд прави до средата на 60-те години. Заедно с „Бони и Клайд” (1967) и „Волният ездач” (Easy Rider, 1969), „Абсолвентът” полага основите на нов тип забавление, което киното предлага на зрителите. Режисьор на лентата е Майк Никълс, а драмата-комедия разказва за премеждията на едно 21-годишно момче, което трябва да вземе решение какво да прави с живота си. Героят на Хофман започва отношения с доста по-възрастната от него госпожа Робинсън (Ане Банкрофт) и филмът се развива около трагикомичните ситуации, свързани с любовния му живот.
Макар и на пръв поглед лек, „Абсолвентът” по разчупен начин засяга теми, които вълнуват всеки млад човек, а забавните моменти засилват симпатията на зрителя към протагониста, изигран от Хофман.
Повече от десет години по-късно по кината излиза „Крамър срещу Крамър” отново с Хофман в главната роля. Режисьор е Робърт Бентън, а лентата взема почти всички Оскари, успявайки да победи култовия филм на Копола „Апокалипсис сега”. В главната роля Хофман си партнира с прекрасната Мерил Стрийп.
„Крамър срещу Крамър” се занимава с отношенията в едно дисфункционално семейство. Героинята на Стрийп напуска сина и съпруга си и филмът показва промяната в живота на един работещ съпруг, който трябва да поеме и ролята на майката. Това, което прави филма уникален, е деликатността, с която е проследена драмата в семейството. „Крамър срещу Крамър” не заема страна, а оставя зрителя сам да реши на кого да симпатизира в борбата за попечителство на детето.
Смятам „Крамър срещу Крамър” за смислово продължение на „Абсолвентът”, тъй като показва какво би се случило след красивата сватба и голямата любов на двама души. Филмът на Робърт Бентън изкарва темата за преодоляването на егоизма на показ и поставя въпроси, които всеки от нас би се запитал. Съществува ли наистина изразът: “And they lived happily ever after”? (И зяживяли щастливо след това.“)
А ти имаш ли любим филм с Дъстин Хофман в главната роля?
⇒ Ако този текст ти е допаднал, можеш да харесаш официалната ни страница и във Facebook: Melange, за да следиш за още актуални рецензии.